петък, 24 декември 2010 г.

Черният лебед на Арнофски



Краят на 2010 се оказа доста наситен откъм хубави филми и то американски (!!!). След като Inception на режисьора Кристофър Нолън се изкачи до челното шесто място на могъщата филмова онлайн база данни IMDB с оценка от 9.0 сега е ред на Черния лебед на Дарън Арнофски да се изкачи до 60то с 8.8, макар, че лично аз бих разменила нулите между двата филма. Не, че Inception не ми хареса, напротив, но открих няколко не особено достоверни момента в различните слоеве на сънищата, а и винаги съм обичала киното да не е с чак толкова ефекти.

Историята на Black Swan се завърта около Нина, балерина напълно обсебена от заниманието си, която след странен, пророчески сън получава ролята на Черния и Белия лебед в най-известният балет на света "Лебедово езеро" и решава да я изживее напълно, да я направи перфектна. А знаете, перфектните неща, често изискват твърде много за да са наистина перфектни. Натали Портман е блестяща в ролята и показва изключително майсторство, преминаващи през всички шизофренични фантазии и реалности на Нина. Ключов образ е и майката на Нина, която хм, дали случайно се казва Ерика, като главната героиня в Пианистката на Йелинек, за чиято майка страшно ми напомни с привързаността и тоталния контрол и подтисничество над Нина.


Харесаха ми как са изградени и образите на режисьора на постановката Тома, в ролята Винсент Касел, тотален плейбой, обграден от красиви и млади балерини, както и лошият татуиран лебед, конкурентката на Нина - Лили, която е пълната й противоположност, а секс сцената между двете е rawwwwr без значение дали се оказва всъщност реалност или фикция.



Изборът на Уинона Райдър за ролята на застаряващата самодеструктивна балет звезда Бет, която се оттегля от сцената, нямаше как да бъде по-подходящ. Въобще, много добра актьорска игра от всички. За по-малко от 2 месеца ме впечатляват 2 Холивудски НОВИ филма, нещо което... май никога не ми се е случвало. Дали не е някакъв ривайвъл на Американското кино, дали на хората не им е писнало от глупости или просто имам късмет....

Ще дам заслужена 10тка на Black Swan заради дълбочината, напрежението, красотата и завършеността му. Според мен Арнофски надмина "Пи" с новата си творба, адмирации за което. И мерси на Бижо, който май първи ме насочи към филма чрез Фейсбука си и го превърна в моя нетрадиционен избор след обилната Бъдни вечеря. х)

Айде стига съм писала, празници са все пак, така, че Весела Коледа и да се забавлявате, ей. И да се пазите повече от "добрите" момичета - те са по-опасни от "лошите". Наздраве!

Адът не са другите, както е казал Жан Пол Сартр. Адът - това сме самите ние.



За трейлър цъкни тук

ps: Той филмът официално трябва да излезе по киносалоните на 13 Януари, ама нали знаете Интернет какво направи с майката на всичко! х)

1 коментар:

Martin Stoynov каза...

Само да добавя...
Отговорен за човекоподобният дигитален лебед във филма е българин, мой приятел.
И да, филма е приятен!