понеделник, 25 май 2009 г.

Парад на суетата 2009. Честито на всички абитуриенти.

Photobucket

Ето, че отново настана краят на месец май. Сезонът на абитуриенските балове. Улиците привечер започнаха да бъдат раздирани от коли, вървящи в комплект с пищящи клаксони, провесени от прозорците абитуриентки, балони, конфети, свирки и тем подобни щуротийки. Пред хотелите започнаха да се редят дълги стълпотворения от зяпачи, превъзбудени родители, баби, лели, най-добри приятелки, гаджета, шуреи и отдавна забравени братовчеди. Със сигурност дебне и по някой друг джебчия, взрял ламтящ поглед в полупритворената (и пълна с мангизи) чантичка на пияната абитуриентка.

Стига!

Измина една година от моята абитуриентска и все още не виждам смисъла от всички тези глупости. Ресторанти, събирания, рев и сополи, "колко много ви обичам", кичозни рокли със себестойност поне няколко минимални работни заплати, безмислени подаръци и глупости на търкалета. Наречете ме безчувствена хейтърка. Не ми пука. За мен това е най-глупавият "празник" на света. Пълен цирк. Безсмислена бутафория. Парадиране с пари, коли, цици, наркотици. И така нататък.

Като се замисля всичките тези хвърлени на вятъра средства могат да се оползотворят за къде къде по-смислени цели. Защото поне по една хилядарка на абитуриент си отива. И то за какво?!

1. Куверт в хотела около 100 лева. Храна, която никой не яде и накрая се изхвърля. Евтин БГ алкохол. Смешен диджей, пускащ чалга и евъргрийни. Поклащащи се пияни учителки, сграбчени за кръста (в по-добрия случай) и настъпвани от превъзбудени надрусани ученици на дансинга.
2. Роклята или костюма на отрочето + всичките бижута, аксесоари и дрънкулки излизат минимум 400-500 лева. Да не говорим, че има мацки, които се изхвърлят с рокли за хилядарка и нагоре. Тях въобще няма да ги коментирам.
3. Отделно тържество с роднините в някой ресторант, кръчма или в най-добрия случай на домашно. Айде още 300-400 лева.
4. 100-200 лева джобни на абитуриентчето. Оползотворени за алкохол и наркотици, разбира се.
5. После пари за море на детенцето. 3-4 дни в прекрасния бетонен оазис Слънчев бряг. Още 500. И то във време, което дори не става още за плаж. В повечето случаи.

Photobucket

Ето, че хилядарката я надхвърлихме отдавна. Храната няма да бъде изядена. Роклята няма да бъде облечена повече и ще събира прах в гардероба. Спомените практически ще си останат само на снимка, защото всеки гледа да се направи възможно най-крив и пиян. Такава е традицията. Сутринта ще се гледаме с кървясали очи и изпонастъпани, оляти, оповръщани рокли на тепето, под лъчите на изгряващото слънце, ще се прегръщаме и ще си казваме, колко много ще си липсваме.

Преди се чудех и възмущавах на по-големите си приятели и приятелки, които не са си отишли на баловете. Сега им се възхищавам и одобрявам това, че не са се подали на масовата разхищителна истерия. Че с парите, които са си спестили са си направили много различни и смислени спомени.

Но всеки има своя гледна точка. Не ангажирам никого с мнението си. В крайна сметка, хората винаги са си падали по масовите сбирки. Е, аз не си падам.

На собствения си бал се прибрах в 3 часа и заспах като пич. Тази година се прибрах още в 12. Догодина сигурно ще отида само oт уважение (ако се излъжат да ме поканят) и ще се прибера още в 10.

На добър път, випуск 2009. Бъдете щастливи! Не сте виновни вие. Всички сме жертви на системата. Може би някой ден ще започнем да гледаме отвъд шаблоните. Дотогава, в края на месец май ще крещим 1-2-3-4-5... и така до 12.

Photobucket

18 коментара:

Liley Of The Valley каза...

според мен балът е такъв какъвто ти си го направиш. аз не съм показвала цици или задник, парите, които похарчих снощи бяха 30 лв и в дискотеката поканих най-близките си приятели с които си изкарах супер страхотно. не съжалявам и за миг..може да е приличало на парад, но аз определено се чувствах като звезда в него и не бих се поколебала да повторя такава вечер ако мога..
и защо тази вечер да не е празник? за мен беше отпразнуване на края на един етап и началото на друг..от погледите на родителите и роднините ми усетих че за тях поводът за празника е това че тяхното малко лили най-сетне е истинска жена. а и в тази вечер не съм била и за миг лицемерна - казала съм "обичам те" на хората на които винаги съм го казвала, а с останалите просто се забавлявах :) тези пък които ме ме кефят - еми просто съм ги игнорирала :) това е!

всичко е такова каквото ти си го направиш.

MaRt каза...

Лично аз не мисля, че училището играе някакъв фактор относно това дали си истинска жена или не, но все пак е хубаво вероятно, че се чувстваш така, аз не мога да се похваля с подобно постижение. Освен това, не мисля, че роклята или гримът или токчетата или някаква диплома правят жената - жена. Съвсем други неща играят в случая, за които вероятно си още малка (освен ако не си бременна). Така, че не бързай.

Радвам се, че си се забавлявала. Успех и на изпитите и нататък в "голямата игра" х) Това е само началото...

GombeTo каза...

Почвам по ред:

Настана, привечер, раздирани? Come on! "ИзползУвайте" няма ли да употребиш?

Бал = глупост? Съжалявам, че са опряли пищова в главата ти и са те задължили да отидеш. Аз отидох по собствено желание и изкарах незабравимо. По тази логика да махнем този "празник" както останалите някакви си Коледа, Великден и прочие... Да не забравяме колко тъпо е да се празнува рожденния ден! Абе Марта... Нали затова са свободни празници - който му се празнува да ги празнува какво те грее теб?

А до парите... Съжалявам, че се е наложило да платиш цели 1000 лева. Да речем просто, че ако живееш 80 години ти се е наложило само за 1 ден от техните 29200 дни да платиш за бала си! Като порастнеш ще разсъждаваш по-зряло, сигурен съм.

"Сега им се възхищавам и одобрявам това, че не са се подали на масовата разхищителна истерия."

Трябва ли да коментирам това цветущо изречение горе?

MaRt каза...

Абе Гомбе, ти не разбра ли, че не искам да комуникирам и да се занимавам с теб? Нещо от липса на внимание ли почна да страдаш? Аре бегай си в сайта и не ме занимавай, ако обичаш х)

Анонимен каза...

"Беее бееее бееее" ... за тези които не ме разбраха ще повторя "беееее беееее беееее"....
1-ва овчица 2-ра овчица 3-та овчица и така до 12 ...после отначало.. преброяват си се животинчетата :)

......
Най-много ме кефи как с цел да са супер оригинални и "убави" всички в крайна сметка са еднакви... а ако случайно не е така... тогава вече настава големия смях
пример: Санкт Петербург преди 1-2 години едни младежи се бяха намъкнали в 2 чаршафа ...мисля че го играеха някакви арабски шейхове ...
а пък аз все си мисля че Helloween се празнува на 31 окт...

......Защо не облегчите малко финансовото положение на родителите си и не спестите тези 1000лв за да си платите поне първата годинка в университета.....
а що се отнася до хората на които родителите им разполагат с банкови сметки на Кайманите или в някоя Швейцарска банка ..няма проблеми харчете за рокли ресторанти и хотели ..то и без това живота ви е (и ще бъде) попфолк....

пс: няма ли да си направите едно PvP вие двамата... Март vs Георги...
искаме кръв...искаме кръв..искаме кръв ;) :D
(то е ясно коя от двете ви ще победи но все пак би било забавно)


псс: хайде да не си говорим за правописа словореда или пък пунктоацията в коментара ми а?! :)

Анонимен каза...

най-якото е ,че си била на твоя си бал и сега говориш,рестепк за осъзнатите хора след дъжд качулка,рестепк,че нареждаш нещо като допреди 1 година си го правила ;0

Анонимен каза...

Откога стана толкоз важна?? Вземи си кавайчето или както там ти се казваше вибратора и се успокой малко. Миналата година и ти си била същата. Кога порасна толкова бързо та си смени мирогледа??

MaRt каза...

За да разбереш нещо и да го коментираш трябва да си вкусил от него, не мислиш ли? Какъв би бил смисъла да "нареждам" нещо, ако съм била просто страничен наблюдател? х) И не съм си сменила мирогледа, винаги ми е бил такъв... аман от големи разбирачи на моята същност хаха

Анонимен каза...

И според мен бала е супер глупаво нещо. Къде другаде празнуват така абитуриентите? Само в Щатите празнуват, но за тях това е просто бал и никой не плаща хиляди долари по простотии, както правим тук. Моя бал го празнувах само от уважение към някои мои съученици и също си бях вкъщи в 3. Извинете, но познавам хора, чиито родители са теглили заем от банката, за да платят бала на детето си. Не знам кой е по-тъпия - абитуриента или родителите. За мен бала е един ден, в който умните ни учители могат да ядат и пият за наша сметка. А "принцесите", които искат да се чувстват като звезди нека празнят джобовете на родителите си.

Сега чакам Гомбето да ми поправи грешките, щото само за това го бива. Леко ми писна от тъпата ви война.

GombeTo каза...

Какви войни ви вълнуват неее знам. Нееема такова нещо. Period.

Анонимен каза...

Виж са. Тва е много типично, обикновено всички след своя бал, след някви години започват да обсъждат колко е тъпо, колко са зле днешното поколение, как 87 набора е светлинни години по-зле от 86 примерно и други такива глупости. Балът е нещо строго индивидуално и всеки го приема както иска. Аз също не бях особено развълнуван от него, ама се появих там, колкото да зарадвам родителите. А тия, които пръскат много пари и тях ги разбирам, но пък по-смешни са ми тия, които като стане дума за бала казват "бате, аз бях по дънки, с чехли, по гащи, щото не ми дреме, ей такова". Ами ок, хубаво че не ви дреме, ама никой от своя страна не го интересува дали ви дреме или не. Тъпото е, че всеки се опитва да изтъкне своята персона като най-уникалната, с най-яко мнение, най-хубави дрехи и най-скъпа кола. На практика в тоя си пост правиш същото, което всички останали правят на бала, ама по по-различен начин, изтъквайки своята "уникална" позиция и колко тя е по-яка и правилна от всички.

Анонимен каза...

Изхарчих над хиледарка за бала си и не съжалявам-нито тогава,нито сега.Нека съм част от системата,важното е че остана хубавия спомен(без да казвам на когото и да било че го обичам).И тази година клаксоните и еуфорията ми събудиха онова сладко вълнение.Жалко за тези,чиято равносметка е в негативен план,жалко за тези,които се надрусаха и искаха да убият съучениците си.Балът си остана първото и последното събиране с класа,един споделен миг с познати хора(не приятели),за който съм благодарен/а.Един ден ще разкажа с лека усмивка на децата си,а други няма да могат защото не помнят от алкохола или от по-модерното кокаина..Ура за тези трипъри,които са прибавили балът като част от пътуването.Дали викаш провесен от колата или викаш упоен на партито,все си част от системата,общата система с различните проявления.Е,нека хващаме тази част,която ни зарежда положително,отколкото да си тъпчем тялото и мислите с гадости.Успех на всички завършващи и дано този период им остане като нещо напълно изживяно!

angel s. каза...

Факт е, че ти нека си бил нещастник 5 години в даскало, пък ако ще кокошката със златните яйца да си тикнеш в задника ще е все тая.

MaRt каза...

Ммммм.... х)

Анонимен каза...

ХАХА браво! Харчи хиляди за празненства и не съжалявай после! ДАВАЙ! Не искам да ставам банална, но на този свят има хора, които не са пили Кола през живота си. Не ви ли става малко неудобно да празнувате все едно утре ви е последния ден от живота? Да не се казвате Парис Хилтън, че да харчите ХИЛЯДИ ЛЕВОВЕ за една вечер? И в моя клас имаше такива девойки и момци. Да ви кажа ли кое беше най-смешното? Плащаха пари за мерцедеси и скъпи рокли и обувки, а всъщност тия хора купуваха конфекция и бащите им караха "Лада". Какво си постигнал толкова през тия години, че тия хора трябва да ти плащат хиляди?
Майната ви, гомнари кичозни!

Анонимен каза...

Тези,които не ги харчат да не би да хранят децата по улицата? моля ви се !!!Плюс това тази сметка излезе като си тегллих чертата на края,жалко за тези които тръгват с идеята да прахосват и парадират нямах това предвид.А колкото до състрадателността по-скоро си направи операция от това чувство,защотото ако мислиш колко хора не са опитвали наденица докато обядваш нито им помагаш,нито си правиш добро.(и е банално :).Да не говорим че никой не кара роднините си да плащат-те сами искат и то защо..?Ами защотото го правят за самите себе си мила,не от много любов,така те самите си създават емоция.Нека всеки вземе колкото иска и може от тази ситуация или т.н. обичай и се забавлява както му е кеф! Да живее прагматизмът! :]

Burni каза...

Аз, на моя бал бях възможно най-практичен!
Взех си една раница с мезета + голяма бутилка Jack Daniels.
Костюма ми беше строго официален, нищо "гъзарско" и бляскаво. Сега ми върши перфектна работа на работното ми място в Лондон или когато ходя на някакви официални срещи и мероприятия.
Почерпката вкъщи, за приятели и роднини не беше нещо "великолепно", защото бях казал на майка ми, дори да не си помисля да готви! Някакви полу-готови храни, алкохол, няколко безалкохолни и т'ва е...
Парите, които събрах от абитуриентската директно заминаха за самолетния ми билет към UK и съм напълно доволен, че не ги похарчих за бело! :D хаха
Вечерта на бала:
половината от моя клас, след вечерята се изнесоха на дискотека и с голяма доза разочарование(защото почти всеки от тях си беше взел бутилка Jameson, за която беше дал 150лв), се прибраха към 2 часа, когато аз пиех с класния и още няколко човека от класа и си говорихме за разни минали случки по лагери, какво ще правим за напред и т.н.

Завърналите се от дискотеката насядаха по сепаретата с нас и се присъединиха в тихите и спокойни диалози, пълни с идеи и мечти...
Яко... не че не драйфахме на сутринта и не се прибрахме от златните до Варна с автобус! АХАХХААХАХА

Абитуриентската ми излезе 750лв, като парите пък, които събрах отделно от нея бяха някъде над 450лв...

В крайна сметка - прекарах си много яко, като за последно с класа ми, видях се с някои роднини, които не бях виждал от 6-7 месеца, нямам неоправдани разходи! ХАх :)

абитуриент каза...

Е, не е задължително да се п
равиш на идиот... може да отидеш по дънки,... и то пеша и да се забавляваш повече от типичните снобари/комплексари. Нали ?