сряда, 1 юли 2009 г.

Placebo - Battle for the sun



Новият на Placebo определено ми хареса. Изчетох много отрицателни коментари за него (главно в last.fm), но факта, че си го пускам всеки ден е достатъчно красноречив.

На първо слушане не ме грабна. Но пък то трябва да е някакъв хипер-мега-гениален албум, та да те грабне от раз... Battle for the sun не претендира да е такъв. За сметка на това е учудващо приятен. Признавам си, някои траци като Ashtray Heart и Battle for the sun ме дразнеха в началото, но постепенно започнаха да ми харесват все повече и повече, та чак си ги затанананиках (хахах представяте ли си!!!) За сметка на това започнаха да ме нервират последните две подчертано депресантски песни - Come undone и Kings of medecine, но с течение на времето може би и това ще се изглади. xD

Ето какво споделя фронтмена Браян Молко за концепцията на албума:
"Ние направихме албум за това да избереш живота, да избереш да живееш, да излезеш от мрака и да се потопиш в светлината. Не непременно да обръщаш гръб на мрака, защото той е там, той е необходим, той е част от това, което си. Но албума е повече за това да избереш да стоиш на слънце, вместо да бъдеш обгърнат в мрак."

Няма как да не спомена и това, че Placebo имат нов барабанист. Steve Hewitt е заменен от татуирания блондин Steve Forrest, който нещо не ми се връзва в концепцията и малко ме дразни, колко много се вживява в клипа, но... ще го видим. Все пак не мога да отрека, че барабаните в албума звучат подобаващо.

Ето го и него, клипът към първия сингъл от Battle for the sun - For What it's worth:



Браян определя за свой любим трак от новия албум - Speak in Tongues, моят фаворит е Kitty Litter. Чуйте Battle for the sun и определете своя или просто му се насладете в хомогенната му цялост.

Шумни пласибовски китари, електронни звуци, маниакалните вокали на Молко, както и интересни инструменти като саксофони и тромпети, са само част от нещата, които ще преоткривате с всяко ново пускане на хавата. Вдъхновени от творци като PJ Harvey и My Bloody Valentine, Placebo още си ги бива!

8.5/10

3 коментара:

Анонимен каза...

Отвратително, но какво друго да очакваш от тях .. смърди на посредственост както винаги.

Aladd Insane каза...

Placebo посредствени?!? Е това може да го каже само някой посредствен!

MaRt каза...

Allad Insane - съгласна хD